Особливості вивчення англійської мови для дітей
віком 5-7 років
Коли у психолога чи педагога-лінгвіста
запитують, який вік найбільш сприятливий для вивчення мови, завжди можна почути
одну відповідь: дошкільний. Саме в ранньому дитинстві всі свідомі і підсвідомі
процеси дитини активізуються на головному завданні - вивченні мови. Дитина
освоює рідну мову, зіставляючи слова і словосполучення з предметами, процесами
і подіями навколишнього світу. Але не варто забувати про те, що вивчаючи рідну
мову, діти сім днів на тиждень занурені в мовне середовище. Якщо Ви хочете, що
б Ваше маленьке чадо освоїло іноземну мову з самого раннього віку, необхідно
пам'ятати:
1. Створити таке ж мовне середовище для
вивчення іноземної мови в ранньому віці, як і для рідної - дуже складно. Адже
рідною мовою говорять між собою батьки і близькі 24 години на добу, а іноземну
мову можна вводити в повсякденне життя дитини тільки фрагментарно. Зрозуміло,
якщо батьки самі чудово володіють мовою, вони можуть зробити традиційними так
звані «дні англійської мови», коли говоритимуть між собою тільки англійською.
2. У дитини є вроджені здібності
наслідування. Він буде повторювати за Вами (або викладачем, репетитором) слова
і вирази з тим же акцентом і вимовою, яке він почує. Тому, чим досконалішою
буде Ваше вимова, тим краще вона буде і у Вашого малюка. Для різноманітності
варто також використовувати відео та аудіоматеріали.
3. Для дорослої людини місяць чи півроку
- не мають такого великого значення, як для малюка. В одній дорослій групі мову
можуть вивчати студенти і успішні люди років на п'ять-десять їх старше. Але
потрібно пам'ятати, що дитина в 5 років і 5,5 по-різному сприймає інформацію,
по-різному реагує на навколишній світ, тому методи і принципи навчання повинні
бути різними.
4. В процесі навчання необхідно
розвивати різні види пам'яті дитини. Пам'ять буває зорова, слухова, тактильна і
емоційна. Завдяки розвитку зорової пам'яті дитина запам'ятовує максимальну
кількість інформації, слуховий - малюк тренує один з основних мовних навичок:
сприйняття інформації на слух. Завдяки тактильній пам'яті м'язи дитини (в першу
чергу ті, які беруть участь в розмовному процесі) запам'ятовують і передають,
як вимовляється те чи інше слово, той чи інший звук. Емоційна пам'ять служить
інструментом запам'ятовування слів і подій на тривалий період. Якщо дитина
чогось була рада на занятті або його щось вразило, не сумнівайтеся - він
запам'ятає це надовго.
Принципи вивчення англійської мови (для дітей 5-7
років)
У процесі вивчення англійської мови
маленькими дітьми важливо пам'ятати, що в ранньому віці діти особливо чутливі
до отримання нової інформації, знань. Ви можете прищепити любов до англійської
мови своїй дитині або навпаки - добитися абсолютно протилежного результату. Щоб
цього не сталося, необхідно враховувати головні принципи в процесі навчання
маленької дитини:
1. Принцип природності. Не змушуйте
свого малюка сідати за парту і зазубрювати нові слова. Нехай знання він
отримує, виконуючи ті дії і процеси, до яких звик. Грайте в ляльки з малятком,
описуючи їх одяг і зовнішність, сідайте за стіл обідати і називайте предмети
сервірування столу на англійській мові, створіть для свого юного лінгвіста
природне середовище навчання.
2. Принцип наочності. Дитина освоює
мову, а не вчить її. Нові слова і поняття він зіставляє з діями та наочними
процесами. Демонструйте Вашому чаду все, що називаєте, все, що вимовляєте.
Багато репетиторів суміщають фізичні вправи або активні ігри з вивченням нових
слів - в процесі гри, ходьби, зарядки дитина повторює назви тих дій, які
виконує.
3. Принцип комплексного розвитку мовних
навичок. У процесі вивчення мови не акцентуйте увагу тільки на усній мові.
Нехай Ваш малюк вчиться сприймати інформацію на слух, пробує писати окремі
букви. Навіть якщо він ще не вміє ні читати, ні писати, Ви допомагаєте
розробити руку, розвиваєте дрібну моторику, яка впливає і на розвиток мовних
центрів.
4. Принцип креативної діяльності.
Використовуйте творчі завдання, вводьте в процес вивчення мови заняття
образотворчим мистецтвом, аплікацією, ліпленням. Дитина малюючи, може називати
кольори, описувати те, що намалював, відчувати позитивні емоції і надовго
запам'ятовувати ті чи інші слова, мовні звороти.
5. Принцип систематичності. Заняття
повинні бути систематичними. Краще буде, якщо вони проходити ...
..............................................................Іноземна мова у дошкільному закладі
Іноземна мова дедалі наполегливіше входить у наше життя, інтегруючи українське суспільство зі світовим культурним простором. А відтак знання іноземних мов стає потребою часу, необхідним компонентом освіченості сучасної людини. Потрібна іноземна мова й нашим дітям. Звісно, не всі вони читатимуть в оригіналі Шекспіра, Гейне........
............................................................
Комментариев нет:
Отправить комментарий